lördag 9 januari 2010

Osminkad vs. Sminkad

Hur mycket kemekalier det är i smink kan jag knappt vara utan det. Med smink kan man bli vem man vill, hur man vill. Välj en stil och sminka dig efter det. Något som går till överdrift när det är smink är när de går ut i tidningar och säger hur man bör sminka sig i vår, men jag ÄLSKAR när de visar hur man gör typ sotade ögon eller tipsar om hur man får en bra grund. Det är stor skillnad på att skriva"så här ska du sminka dig i vår" och "så här fixar du sotadeögon". I och för sig så tyder det också på att man bör sminka sig med sotade ögon, men det är inte samma krav som jag upplever att det blir när rubriken är "Hetaste sminkningen i vår". Har jag fel?

Jag föredrar smink på mig själv, men självklart kan jag gå utan smink! Vissa dagar kan känns förjävliga helt enkelt, men då lägger man på en lite flaschig ögonskugga och vips känner jag mig mer självsäker. Konstigt jag vet, men som sagt, jag kan åka och handla utan smink. Om man jämför med många människor som knappt vaknar innan de sminkar sig eller bara ska gå 100 m för att hämta posten, så är jag normalförbrukare av smink och det är inte så att jag smetar på mig mängder av smink, utan som jag känner för, lagom helt enkelt.

Dagens frisyr, en knut där bak. Varför jag tar med den i bloggen är för att jag vill visa hur den såg ut, och skriva en liten notis. Varför inte ha denna enkla knut som festfrisyr också? spraya lite, fixa till luggen och vips, partyklar! Älskar sådana frisyrer som är enkla samtidigt som de är skit snygga! :)

Nu ska jag försöka göra lite nytta, haha. Vi hörs nog senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar