tisdag 12 januari 2010

Smink för den lata och okunniga

När jag är lat och ska göra en partysminkning så gör jag lite avancerat men jag gör det inte extremt noggrant men jag trivs med det och det är huvudsaken eller hur? Jag är inte direkt expert på sminkning, men jag är inte dålig heller kan jag inte påstå, haha. Till saken, jag surfade runt lite och hittade en hemsida med smink, som säljer det lataste och smartaste sminket. Minns alla tuggummi tatueringarna man fick i hubbabubba? Bara lägga på armen, ta lite vatten på och dra försiktigt bort, vips fanns det en tattoo där. Nu finns det sån sminkning, perfekt för den som inte kan riktigt eller den som är lat. På hemsidan jag hittade är det väldigt dyrt, men det finns svenska sidor som säljer det billigare med frakt och allt.

Så vad tycker folk om det? Jag läste hos en bloggare som skrev att den var svår att lägga och den är inte anpassad till alla ögon, så resultat blir beroende på ögonen. Hon gav ögonskuggan 2/5, för hon menade det att hon tyckte om färgerna och mönstren, men inte hur den var att lägga på eller att den var så krånglig.

Jag tycker det verkar helcoolt! Priserna ligger runt 165 (2-pack) - ungerfär 540 (20-pack) Priserna är utan frakt, så det kan tillkomma mer. Nelly.com har sådan sminkning, men inte alls lika glamorös som sidan nedan. Check it out! :)

Om du vill komma till länken jag pratade om klicka här


Har du testat "ögonlapparna" får du gärna comment och tell me about it! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar